მცენარის ონლაინ მონიტორინგის სისტემა
მოცემული პროექტი არის მარტივი მცენარის მონიტორინგის სისტემა. კონტროლერად გამოყენებულია nodemcu ESP8266 რომელიც საშუალებას გვაძლევს დავამყაროთ კავშირი ინტერნეტთან wifi-ს გამოყენებით. სისტემის საშუალებით შეგვიძლია მუდმივ რეჟიმში დავაკვირდეთ მცენარესთან ჰაერის ტენიანობას, ტემპერატურასა და ნიადაგის ტენიანობას, ამ მონაცემებზე წვდომა კი ნებისმიერ დროს მსოფლიოს ნებისიმერი წერტილიდან გვექნება.
გამოყენებული მასალა
საჭირო ხელსაწყოები

Nodemcu-ს ნაცვლად შეიძლება ნებისმიერი დაფის გამოყენება რომელსაც შეუძლია კავშირი დაამყაროს ინტერნეტთან, როგორც ESP8266 ზე დაფუძნებული ასევე ESP32-ზე დაფუძნებული დაფები. ასევე ტენიანობისა და ტემპერატურის სენსორ DHT11-ის ნაცვლად შეიძლება DHT22-ის გამოყენება.

სქემის აწყობის პირველი ეტაპი არის სამონტაჟო დაფაზე კომპონენტების განლაგება თვქნი სურვილის მიხედვით.

როდესაც განალაგებთ კომპონენტებს სამონტაჭო დაფაზე უნდა დააკავშიროთ კომპონენტების ფეხები ერთმანეთ ისე როგორც მოცემულია ზედა სქემაზე. ფეხების დაკავშირება ჯამეპერების ნაცვლად ჯობია ჩვეულებრივი სადენების მირჩილვით, რაც პროექტს მეტად სტაბილურს გახდის.

როდესაც ყველა კომპონენტის ფეხები იქნება ერთმანეთთან დაკავშირებული საჭიროა კონტროლერში ავტვირთოთ კოდი.
იმისთვის რომ ინფორმაციის ნახვა შეგვეძლოს ნებისმიერი ადგილიდან ინტერნეტის გამოყენებით ამისთვის გვჭირდება მონაცემების მიღებისა და წაკითხვის რაიმე საშუალება, ჩვენ ამისთვის გამოვიყენებთ შესანიშნავ პროგრამას blynk-ს, რომლის გადმოწერა play store-დან ან app store-დან შეგიძლიათ.
blynk-ის გადმოწერის შედეგ გაივლით დარეგისტრირდებით აპლიკაციაში და შემდეგ ამატებთ პროექტს.

კოდი რომელიც აუცილებელია აპლიკაციასა და ჩვენს დაწერილ კოდს შორის კომუნიკაციაში მოგვივა რეგისტრაციისას მითითებულ მეილზე. ეს კოდი უნდა ჩავსვათ კოდში, რომელსაც კონტროლერში ავტვირთავთ. ასევე კოდში უნდა გაიწეროს თქვენი wifi-ს სახელი და პაროლი.


// https://tron.ge/
// https://facebook.com/TronBlog
#define BLYNK_PRINT Serial
#include <ESP8266WiFi.h>
#include <BlynkSimpleEsp8266.h>
#include <SimpleTimer.h>
#include <DHT.h>
#include <SPI.h>
#define DHTPIN D2
#define DHTTYPE DHT11
char auth[] = "ამ ტექსტის ნაცვლად ჩაწერეთ მეილზე მოსული კოდი";
const int sensorPin = D2;
int sensorState = 0;
int lastState = 0;
DHT dht(DHTPIN, DHTTYPE);
SimpleTimer timer;
void sendSensor()
{
float h = dht.readHumidity();
float t = dht.readTemperature();
if (isnan(h) || isnan(t)) {
Serial.println("სენსორი არ არის დაკავშირებული!");
return;
}
Blynk.virtualWrite(V5, h);
Blynk.virtualWrite(V6, t);
}
void setup()
{
Serial.begin(9600);
Blynk.begin(auth, "თქვენი wifi-ს სახელი", "თქვენი wifi-ს პაროლი");
pinMode(sensorPin, INPUT);
dht.begin();
timer.setInterval(1000L, sendSensor);
}
void loop()
{
Blynk.run();
sensorState = digitalRead(sensorPin);
Serial.println(sensorState);
if (sensorState == 1 && lastState == 0) {
Serial.println("მცენარე მოსარწყავია, გზავნის შეტყობინებას");
Blynk.notify("მცენარე მოსარწყავია");
lastState = 1;
delay(1000);
//send notification
}
else if (sensorState == 1 && lastState == 1) {
Serial.println("ჯერ კიდევ არ მოგირწყავთ მცენარე");
delay(1000);
}
else {
Serial.println("მორწყვას არ საჭიროებს");
lastState = 0;
delay(1000);
}
timer.run();
sendSensor();
delay(100);
}
კოდის ატვირთის შემდეგ უნდა დავალაგოთ მონაცემები აპლიკაცია blynk-ში.

აპლიკაცია blynk-ში INPUT მონაცემების შეყვანისას ტენიანობის შემთხვევაში მიუთითეთ Virtual და pin5 ხოლო ტემპერატურის შემთხვევაში pin6.
ყველა მონაცემის შეყვანის შემდეგ, სქემის აწყობისა და კოდის ატვირთვის შემდეგ პროექტი იქნება მუშაობის რეჟიმში მანამ სანამ დაკავშირებული იქნება ინტერნეტთან. ის მუდმივად მოგვაწვდის ინფორმაციას ტენიანობისა და ტემპეარტურის შესახებ ხოლო თუ მცენარე იქნება მოსარწყავი გამოგვიგზავნის შეტყობინებას ტელეფონზე.

ნებისმიერი შეკითხვის შემთხვევაში დაგვიკავშირდით კონტაქტის განყოფილების გამოყენებით ან მოგვწერეთ facebook გვერდზე
შეგახსენებთ რომ პროექტისთვის საჭირო ყველა მასალის შეძენა შეგიძლიათ dac.ge-ზე